http://abouwadi3-music.blogspot.com/googlec1f6932a65b0467c.html‬ .: الأولة في الغرام - أم كلثوم - بيرم التونسي - زكرياء أحمد

فنانون مصريون و تونسيون

فنانون مصريون و تونسيون

آخر المواضيع

آخر المواضيع

add3

الخميس، 13 مارس 2014

الأولة في الغرام - أم كلثوم - بيرم التونسي - زكرياء أحمد

أم كلثوم
الشيخ زكرياء أحمد




الأولة في الغرام
ام كلثوم
كلمات : بيرم التونسي
ألحان :   زكريا أحمد

الأولة في الغرام و الحب شبكوني
و الثانية بالامتثال و الصبر أمروني
و الثالثة من غير معاد راحوا و فاتوني
الأولة في الغرام و الحب شبكوني
بنظرة عين
و الثانية بالامتثال و الصبر أمروني
و أجيبه منين
و الثالثة من غير معاد راحوا و فاتوني
قولوالي فين
الأولة في الغرام و الحب شبكوني
بنظرة عين قادت لهيبي
و الثانية بالامتثال و الصبر أمروني
و أجيبه منين احتار طبيبي
و الثالثة من غير معاد راحوا و فاتوني
قولوالي فين سافر حبيبي
سافر في يوم ما واعدني
على الوصال و عاهدني
و كان وصاله وداع
من بعد طول امتناع
حطيت على القلب ايدي
و انا بودع وحيدي
و أقول يا عين اسعفيني
و ابكي و بالدمع جودي
من يوم ما سافر حبيبي
و انا بداوي جروحي
اتاري في يوم وداعه
ودعت قلبي و روحي
طالت عليّ الليالي
و انت يا روحي انت
لا قلت لي فين مكانك
و لا حترجع لي امتى
الأولة في الغرام و الحب شبكوني
بنظرة عين
و الثانية بالامتثال و الصبر أمروني
و أجيبه منين
و الثالثة من غير معاد راحوا و فاتوني
قولوالي فين
الأولة وقادت و السبب نظرة
و الثانية ما طلت غير الصبر و الحسرة
و الثالثة انا اللّي جرى لي عمره ما يجرى
سافر حبيبي .......
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق