http://abouwadi3-music.blogspot.com/googlec1f6932a65b0467c.html‬ .: أغنية ان كنت ناسي - الفنانة هدى سلطان

فنانون مصريون و تونسيون

فنانون مصريون و تونسيون

آخر المواضيع

آخر المواضيع

add3

السبت، 8 مارس 2014

أغنية ان كنت ناسي - الفنانة هدى سلطان

كلمات : محمد علي أحمد              تلحين: رياض السنباطي               مقام: راست


التلوينات المقامية للأغنية
راست
ان كنت ناسي أفكرك
ياما كان غرامي بيسهرك 
======

سوزناك
و كان بعادي بحيرك

و ان كنت ناسي بفكرك
======
حجاز

في القلب كنت الحب الغالي   و الذكريات و العهد الخالي
بياتي
أيام ما كنت حبيبي و كنت أحبك    و كنت راضي نصيبي من عطف قلبك
و كان غرامي بيسهرك  و كان بعادي بحيرك
سوزناك
و ان كنت ناسي أفكرك
بياتي
افكرك بالليل و شجونك واحلفلك عالشوق بعيونك 
سيكاه   
و فرحتك و انت بتحكي قصة هوايا 
و لوعتك و انت بتشكي من نار أسايا

بياتي
 وكان غرامي بيسهرك وكان بعادي بيحيرك 


سوزناك
وأن كنت ناسي ناسي أفكرك


نكريز
بدلت ودك ليه ليه بالقسيه وكنت قابله بتخاف عليا بتخاف عليا 


موال راست
أعيش معاك في غرامي وأرضي المقدر

بين فرحتي وأوهامي وأحلم وأفكر

تلوين بياتي
ياما كان غرامي بيسهرك ....


سوزناك
وأن كنت ناسي أفكرك......
=====================
اعداد: أ. سمير الجنحاني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق